تازه سرليکونه
د (مجتهدين او فقهاء) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
څنګه مؤمن؟
  تعلیم الاسلام
  June 1, 2015
  0

                                                  څنګه مؤمن ؟

لیکوال : نثار احمد صمد
 
یو سړی د امام ابو حنیفه رحمة الله علیه حضور ته راغلي او د څو پوښتنو اجازه یې وغوښته امام صاحب په مینه اجازه ورکړه هغه کس خپلي پوښتني داسي مطرح کړې :
 
لومړی: تاسی د هغه شخص په باره کي څه وایاست چي بېله لیدلو شاهدي ورکوي ؟
 دوهم: چي د یهودو او عیسویانو خبره مني ؟ 
دریم: چي د الله جل جلاله د رحمت څخه لیري تښتي؟
 څلورم: چي بېله حلالولو ( ذبح کولو ) یې خوري ؟
 پنځم: کوم شي ته چي یې الله جل جلاله وربولي په باک یې نه راوړي ؟
 شپږم: چي د کوم شي څخه یې الله جل جلاله بیروي په باک یې نه راوړي؟
 اووم: چي فتنې یې خوښي وی ( پر ګراني وي ) ؟
 
امام ابو حنیفه رحمة الله علیه ورته وفرمایل چي دغسي شخص مؤمن دی! هغه سړي وویل چی دا څنګه امکان لري؟ 
 
امام صاحب وفرمایل چي ستا د کنایو ځوابونه داسي دي:
 
 ګوره تا وویل چي بېله لیدلو شاهدي ورکوي دا خو مؤمن دی چي د الله د لیدلو څخه پرته پر هغه شاهدي ورکوي  تا وویل چي د یهودو او نصاراوو خبره مني په قرآن کریم کي داسي راغلي دي: یهود وایي چي عیسویان پر حق نه دي او عیسویان وایي چي یهود پر حق نه دي. نو مؤمن دا دواړي خبري مني
 
 تا وویل چي د الله له رحمته لیري تښتي ګوره ، باران د الله رحمت دی او د باران څخه هر بنده لیري کیږي تر څو کالي یې لانده نه سي.
 
تا وویل چي بېله ذبح کولو یې خوري ، دا خو ماهیان دي چی هر بنده یې بېله حلالولو څخه په مزه مزه خوري.
 
تا وویل چي کوم شي ته چي الله رابللی وي هغه ته زړه نه ښه کوي ، نو دا خو جنت دی چي الله وربللی وي مګر د هغه ( مؤمن ) د حق مشاهده دومره مطلوبه وي چي د حقیقي محبوب څخه نظر نه اړوي او جنت ته یې سترګي نه وي نیولي.
 
تا وویل چی له کوم شي څخه چي الله بیرولی وي د هغه څخه نه بیریږي ، نو دا خو دوږخ دی چی د ده سره د خپل حقیقي محبوب د نارضاګۍ دومره فکر وي چی په جهنم کي د سوځېدلو پروا نه کوي (بلکي د الله عزوجل د ناراضګۍ څخه بیریږي).
 
تا وویل چي فتنه پر ګرانه وي ، نو دا خو اولاد دی چي په قرآن کي فتنه بلل سوې ده او اولاد پر هر مؤمن ډیر ګران دی.
 
 پوښتونکي د امام صاحب دې ځوابو ته حیران تللي وو او د ده علم ته تسلیم سو.
 
منبع : د لیکوال اثر ( اخلاقی کنایې ، دوهم جلد ، ناچاپه)
                                             
 --------------
زیاتونه: ددې واقعې څخه دا درس لاس ته راځي چي د امکان تر حده باید کوښښ وسي چي د یوه مسلمان د مبهمي خبري داسي تاویل او تفسیر وسي چي هغه مسلمان يې خوښوي. د هغه مبهمه خبره باید داسي تعبیر نسي چي د هغه د مراد خلاف وي. (مصحح)
تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته