تازه سرليکونه
د (احکام) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
د قران حج (۷)
  تعلیم الاسلام ویب پاڼه
  August 6, 2018
  0

لیکنه: مولوي محمد عمر خطابي حفظه الله / تعلیم الاسلام ویب پاڼه

 

د حج دریم ډول قِران دی ، د قِران حج کونکي ته قارن وايي ، د قِران حج زمونږ  د امامانو په آند تر تمتع لا هم غوره او ښه دی ، د افراد او تمتع حج مو په پوره تفصیل درته بيان کړى ، د قِران  حج د زده کړي لپاره په هغه اندازه تفصیل ته اړتیا نسته څومره  تفصیل چي د افراد او تمتع په حج کي درته بيان  سو ، په لنډو ټکو کي ویلای سو چي:

 
 د میقات ځای یا د هغه څخه مخته د عمرې او حج د پاره یوځاى احرام تړلو ته قران وايي .
 
د عمرې او د حج د هر ډول احرام تړلو اداب ټول یو شان دي ، دا احرامونه یو د بل څخه فقط په نیت کي بیل دي ، قارن یعني د قران حج کونکی په زړه کي د عمرې او حج دواړو نیت کوي او په ژبه يې هم ورسره ویلای سي : چي اې الله ! ما د عمرې او حج د اداء کولو اراده کړې ده ته يې راته آسانه کړه او را څخه قبول يې کړه ، د نیت څخه وروسته سمدستي تلبیه ویل کیږي :
 
لَبَّيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْكَ لَبَّيْكَ لَا شَرِيكَ لَكَ لَبَّيْكَ إِنَّ الْحَمْدَ وَالنِّعْمَةَ لَكَ وَالْمُلْكَ لَا شَرِيكَ لَكَ .
 
قارن چي مکې مکرمې ته ورسیږي تر هر څه دمخه عمره اداء کوي یعني پر کعبه طواف کوي ترهغه وروسته د صفا  او مروا تر منځ تګ او راتګ کوي .
 
د عمرې د اداء کولو څخه وروسته به سر نه خريي او نه به يې کوچنی کوي ځکه قارن په یوه احرام عمره او حج دواړه اداء کوي ، عمره چي اداء کړي ورپسې د مفرد د حج په شان حج اداء کوي .
 
قارن چي د عمرې څخه فارغ سي یعني طواف او د صفا او مرواترمنځ تګ  او راتګ وکړي نو بیا به بل طواف د طواف قدوم کوي ، د طواف قدوم څخه وروسته قارن په احرام کي په مکه مکرمه کي پاته کیږي ، هر وخت چي زړه يې وغواړي نفلي طوافونه کولای سي .
 
د ذوالحجې اتمه نېټه چي راسي  منی ته به ځي د نهم په ورځ به عرفات ته ځي بیا به مزدلفې ته راځي ، پر لسمه نېټه چي د لوی اختر اوله ورځ ده د مزدلفې څخه منی ته راځي ، اول یوازي لوی څلي ولي بیا قربانۍ کوي .پر متمتع او قارن باندي قرباني کول واجب ده خو که چا د قرباني وسع او توان نه درلودى نو هغه کولای سي چي د قربانۍ پر ځای لس ورځي روژې ونیسي ، درې روژې به د لوی اختر د اولي ورځي څخه مخته نیسي . او اووه روژې به د حج تر ادایني وروسته په خپل کور کي نیسي ، البته په مکه مکرمه کي  يې هم د حج تر ادایني وروسته نیولای سي .
 
کوم کس چي د قربانۍ توان نه لري او مخته يې درې روژې نیولي وي نو هغه د لوی څلي د ویشتلو څخه وروسته سر خریلای یا کوچنی کولای سي  .
 
او کوم قارن او متمتع چي د لوی اختر د اولي ورځي څخه مخته درې روژې نه وي نیولي او یا د قربانۍ توان لري نو هغه به د لوی څلي د ویشتلو وروسته  حتمي قرباني کوي ،قارن د قربانۍ څخه وروسته سر خريي یا يې کوچنی کوي او بیا مکې مکرمې ته ځي او هلته طواف زیارت کوي . 
 
ترهغه وروسته سعي کوی یعني د صفا او مروا تر منځ تګ او راتګ کوي تر سعي وروسته منی ته ځي په منی کي تر دریمي یا څلورمي ورځي د څلو د ویشتلو د پاره پاتیږي .
 
د مني څخه وروسته مکې مکرمې ته راځي او هر وخت چي د مکې مکرمې څخه د خپل کور یا مدینې منورې په خوا سفر کوي د رخصت طواف یعني طواف الصدر به کوي او پدې سره د قارن حج پای ته رسیږي .
 
الله تعالی دي د ټولو حاجیانو حجونه قبول او مبرور وګرځوي .
 
آمين يا رب العالمين .

----------------------
د افراد حج
د تمتع حج
د عمرې طریقه
 
تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته