تازه ترين
رد مسیحیت: نام و موسس مسیحیت پولس
  سایت تعلیم الاسلام
  August 6, 2018
   0

 

دلیل اول رد مسیحیت: (نام مسیحیت) 
نخستین دلیل برای این‌که مسیحیت دین خدا نیست، نام آن می‌باشد؛ زیرا بر اساس این نام، نسبت دین بسوی یک شخص می‌شود که آن مسیح است، از نام آن معلوم می‌شود که از هنگامی که نام دین تغییر کرد و به عوض دین خدا، دین مخلوق شد، از همان روز جنازه‌ی آن خوانده شد؛ زیرا دین خدا را به انسانی نسبت دادن ولو پیامبر باشد کاری غلط و ناروا است. 

 

 هیچ وقت پیامبر دینی را اختراع نکرده است وهیچ پیامبری نگفته است. همه می‌گفتند که دین، دین خداست، اما در برهه‌ای از زمان، یکی از دشمنان خدا و پیامبران بنام پولس، عقیده‌ی توحید را که عیسی علیه السلام به مردم تبلیغ نموده بود، تغییر داد، نام آن را نیز به مسیحیت تبدیل نمود؛ زیرا اسلام دین خدا و به مفهوم تسلیم شدن در برابر ذات پروردگار می‌باشد. بهتر است قصه‌ی شاول طرطوسی را درعنوان های بعدی مورد مطالعه قرار دهیم. 

 

دلیل دوم رد مسیحیت: ( شخصیت پیامبرمسیحیت یعني پولس) (شاوول طرطوسی) 


اصلا بنیان‌گذار مسیحیت شخصی بنام پولس (شاوول طرطوسی) است که مسیحیان او را (پولس رسول) می‌نامند.

شخصیت این شخص خود دلیل واضحی است بر این‌که مسیحیت دین خدا نیست؛ زیرا تمامی پیامبران معصوم هستند و این لطف خدای عزوجل است که پیامبران را به انجام دادن نیکی‌ها واجتناب از بدی‌ها حمل می‌کند، بناء پیامبران از گناهان ظاهری و باطنی معصوم بوده و این رحمت الهی با ایشان قبل وبعد از نبوت می‌باشد. عصمت و پاکی پیامبران در دعوت آنان خیلی ها موثر است، زیرا بزرگترین دلیل برای راستگویی یک شخص در امور آخرت راستی وصداقت وی در امور دنیوی میباشد روی همین علت بود که پیامبر ج برای مردم میگفت که من هیچگاهی دروغ نگفته‌ام وحضرت ابوبکر صدیق بمجرد شنیدن خبرت رسالتش گفت که محمد صلی الله علیه وسلم در امور دنیوی دروغ نگفته است پس در امور آخرت چطور ممکن است دروغ بگوید ، وقرآن عظیم الشان حکایت میکند که (فَقَدْ لَبِثْتُ فِيكُمْ عُمُرًا مِنْ قَبْلِهِ أَفَلا تَعْقِلُونَ) [يونس: ۱۶]. من در میان شما یکی عمر زنده گی نموده ام چرا تعقل نمی‌کنید.

 

درینجا پیامبر گرامی اسلام برای مردم عصمت ، پاکی وعفت خود را بیان میدارد که او مدت طولانی درمیان آن‌ها زنده گی داشته وهمه او را بنام صادق ، امانت کار وشخصیت با عزت میشناختند . همچنان هنگامیکه ابوسفیان با هرقل پادشاه روم ملاقات نمود او هرقل او را در مورد شخصیت رسول علیه السلام پرسید اساسی ترین سوال وی این بود که آیا کدام وقتی او را به دروغ گویی متهم نموده اید. ابو سفیان گفت که نخیر در حالیکه ابو سفیان که شخص کافری در آن زمان بود . ولی شهادت راستین داد . هرقل گفت من تصور نمیکنم که او در بین مردم دروغ را ترک کند سپس بر خواسته بالای خدا دروغی بگوید. 

 

معصوم وپاک بودن پیامبران بزرگرین سند برای بدوش گرفتن امانت الهی است ، آیا ممکن است غذای پاکی را در ظرف کثیف گذاشت؟ 


اکنون شما در مورد موسس مسیحیت پولس (شاوول طرطوسی) که او را پیامبر مینمامند از کتاب خود شان نقاطی را بخوانید وسپس در مورد قضاوت کنید که مشکل در کجاست ؟

 

مقالی بعد: ... بنیان‌گذار عقیده مسیحیت پولس (شاوول طرطوسی)


ماخذ: پنجاه دليل در رد مسيحيت / استاد عبدالظاهر داعي