تازه سرليکونه
د (فتوا اسلامي عقايد) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
فتوا: د څلورو مذاهبو په اړه عقیده
 
  January 20, 2016
  0

 تعليم الاسلام دارالافتاء


د صادرې شميره : (۱۰۷۹)

نوم: منصور

سوال: د څلورو مذاهبو په اړه باید زموږ عقیده څه ډول وي چي کوم صحیح او کوم غیر صحیح دی او که ټول حق وبولو یعني څنګه عقیده باید د دې څلورو په اړه ولرو؟

 جواب : 

حامداً و مصلياً

د مذهب تقلید په قران کریم او په نبوي احادیثو او د فقهاوو په اقوالو ثابت دی، او  مذهبونه څلور سره حق دي او په اوسني وخت کي به انسان د یو مذهب پابندي کوي.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(١): يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ. سورة النساء، ایت۵۹.
(۲): عن خذیفة قال: قال رسول الله صلی الله علیه وسلم " اقتدوا باللذين من بعدي أبي بكر وعمر. رواه الترمذي، مشکوة المصابیح. ج۲، ص۵۶۰، امیر حمزه کتب خانه کوئټه.
(۳): أن هذه المذاهب الأربعة المدونة المحررة قد اجتمعت الأمة - أو من يعتد به منها - على جواز تقليدها إلى يومنا هذا ، وفي ذلك من المصالح ما لا يخفى لا سيما في هذه الأيام التي قصرت فيها الهمم جداً ، وأشربت النفوس الهوى وأعجب كل ذي رأي برأيه. حجة الله البالغة: ص۱۵۴، للامام شاه ولي الله محدث دهلوي رحمه الله،  کتب خانه رشیدیه دهلی.
)۴): فان أهل السنة قد افترق بعد القرون الثلاثة أو الاربعة على اربعة مذاهب ولم يبق مذهب فى فروع المسائل سوى هذه الاربعة فقد انعقد الإجماع المركب على بطلان قول يخالف كلهم وقد قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لا يجتمع أمتي على الضلالة. تفسیر المظهري: ج۲، ص۶۴، للعلامة قاضي ثناء الله پاڼي پتي رحمه الله، مکتبه رشیدیة کوئټه.
(۵): و هذا الطائفة  الناجیة قد اجتمعت الیوم فی مذاهب اربعة و هم الحنفیون و المالکیون والشافعیون والحنبلیون رحمهم الله ومن کان خارجا عن هذه الزمان فهو اهل البدعة والنار. حاشیة الطحطاوی علی الدرالمختار: ج۴، ص۱۵۳. مکتبه رشیدیة کوئټه.

جواب: مولوي خان محمد
الجواب صحيح: مولوي عبدالهادي اغا و مولوي سردار محمد، مولوي شاولي الله،
تعليم الاسلام دارالافتاء
کندهار افغانستان
 
تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته